Vestea zilei pentru toți șoferii români: cât de complicată este o nouă taxă auto, în România

de: Ozana Mazilu
08 10. 2021

O taxă auto ar avea câteva riscuri. Iată ce a declarat fostul ministru al Finanțelor, Dan Vîlceanu, în cadrul conferinţei de deschidere a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2021 de la Romexpo.

O taxă auto ar avea câteva riscuri

„Un impozit sau o taxă auto comportă câteva riscuri. Am fost în situaţia de a restitui oamenilor banii pe care i-am colectat la un moment dat. Eu cred că în momentul în care vom avea o soluţie clară este şi momentul în care trebuie să comunicăm ce se va întâmpla. Până atunci, există această politică pentru a găsi o modalitate de descurajare a importului de maşini rulate. Pe de altă parte, în penultima şedinţă de Guvern am luat acea decizie ca acela care aduce în ţară o maşină rulată să fie şi cel care o prezintă la Registrul Auto şi asta implică câteva lucruri benefice din mai multe domenii, inclusiv al finanţelor”, a declarat Vîlceanu, citat de Wall-street.ro.

Demnitarul a adăugat că în PNRR există o serie de măsuri pentru creşterea numărului de staţii de încărcare.

„Politica este de descurajare a importului de maşini uzate şi de înnoire a parcului auto. Pe de altă parte, în PNRR sunt o serie de măsuri pentru creşterea numărului de staţii de încărcare. Ne dorim ca în fiecare localitate, prin PNRR, să fie finanţată o staţie de încărcare şi, probabil, pe viitor microbuzele şcolare care vor fi cumpărare vor fi electrice. Sunt o serie întreagă de măsuri pe care le urmărim, astfel încât numărul de maşini din parcul auto înnoit să crească an de an”, a mai menționat Dan Vîlceanu.

Ministrul demis al Finanțelor a declarat că este un pasionat al industriei auto şi că merge la Salonul Auto Bucureşti încă de când era în liceu.

Acesta a mai spus că este la curent cu problemele industriei auto din România. A asigurat cetățenii români că soluţiile pentru rezolvarea acestora ar putea veni în cel mai scurt timp.